Uwaga dotycząca tłumaczenia: Dla lepszej orientacji niniejsza strona oraz
dokumenty (Ogólne warunki handlowe, Zasady ochrony danych osobowych i inne
informacje) zostały przetłumaczone na język polski za pomocą tłumacza automatycznego.
Oryginalna i prawnie wiążąca wersja dokumentów została sporządzona w języku
słowackim.W przypadku rozbieżności między tłumaczeniem a oryginałem za obowiązującą
wersję uznaje się tekst w języku słowackim.Dla lepszej orientacji niniejsza strona oraz
dokumenty (Ogólne warunki handlowe, Zasady ochrony danych osobowych i inne
informacje) zostały przetłumaczone na język polski za pomocą tłumacza automatycznego.
Oryginalna i prawnie wiążąca wersja dokumentów została sporządzona w języku
słowackim.W przypadku rozbieżności między tłumaczeniem a oryginałem za obowiązującą
wersję uznaje się tekst w języku słowackim.

1. Postanowienia ogólne

Poniższe warunki handlowe i reklamacyjne regulują prawa i obowiązki stron umowy wynikające
z umowy kupna zawartej między sprzedającym: 13KiQswag s.r.o., IČO: 53 600 088, Čsl. armády
419/17, Spišská Nová Ves 052 01, wpisana d o rejestru handlowego Sądu Rejonowego w
Koszycach I , sekcja: sro, numer wpisu: 50973/V (zwana dalej „sprzedającym”) a kupującym.
Przedmiotem niniejszej umowy jest zakup i sprzedaż towarów na stronie internetowej sklepu
internetowego sprzedającego.

Dane kontaktowe sprzedającego:

13KiQswag s.r.o., IČO: 53 600 088, Čsl. armády 419/17, Spišská Nová Ves 052 01, wpisana do
rejestru handlowego Sądu Rejonowego Košice I, sekcja: sro, numer wpisu: 50973/V

Numer identyfikacji podatkowej: 2121428793

Siedziba: Čsl. armády 419/17, Spišská Nová Ves 052 01

Telefon: +421918 579 745

E-mail: heyzstore@gmail.com

Organ nadzorczy:
Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)

Inspektorat SOI dla regionu Koszyce Vrátna
3, P. O. BOX A-35, 040 65 Koszyce 1 Wydział
nadzoru

ke@soi.sk
tel. nr 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax nr 055/622 46 95

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

 

1.1. Niniejsze warunki handlowe i reklamacyjne w brzmieniu obowiązującym w dniu
zawarcia umowy kupna stanowią nieodłączną część umowy kupna. W przypadku zawarcia
umowy kupna w formie pisemnej, w której zostaną uzgodnione warunki odbiegające od
niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, postanowienia umowy kupna mają
pierwszeństwo przed niniejszymi warunkami handlowymi i reklamacyjnymi. Nowo
uzgodnione warunki handlowe nie mogą być sprzeczne z innymi przepisami prawnymi
(skrócenie terminu zwrotu towaru, okresu gwarancji itp.).

1.2. Na potrzeby niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych przez umowę
dodatkową rozumie się umowę, na mocy której kupujący nabywa towar lub świadczona jest
mu usługa związana z przedmiotem danej umowy kupna, o ile towar lub usługa są
dostarczane przez sprzedającego lub stronę trzecią na podstawie zawartej między nimi
umowy.

1.3. Cena zakupu towaru podana na dowolnej stronie internetowej sklepu internetowego
prowadzonego przez sprzedającego zawiera podatek od wartości dodanej w
określonej wysokości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej. Nie
obejmuje ona kosztów transportu towaru ani innych usług opcjonalnych. Wszystkie promocje
handlowe i inne akcje obowiązują do wyczerpania zapasów, o ile nie zaznaczono inaczej w
przypadku danego towaru.

1.4. Sprzedawca ma prawo w dowolnym momencie zmienić cenę sprzedaży towaru podaną na
stronie internetowej sklepu internetowego, w punkcie sprzedaży sprzedawcy. Taka zmiana nie
dotyczy umów kupna zawartych przed zmianą ceny, niezależnie od tego, czy dostawa towaru
jeszcze nie nastąpiła.

2. Sposób zawierania umowy kupna

2.1. Umowa kupna zostaje zawarta na podstawie wniosku przesłanego przez kupującego do
sprzedawcy w formie wypełnionego i wysłanego formularza za pośrednictwem strony
internetowej sprzedawcy, do którego kupujący przesłał wniosek o jej zawarcie.
Przedmiotem umowy jest odpłatne przeniesienie prawa własności do towaru wskazanego
przez kupującego za cenę zakupu i na warunkach określonych w niniejszym zamówieniu
(zwanym dalej
„zamówienie”)

2.2. Po wysłaniu zamówienia na adres e-mail zostanie automatycznie wysłana wiadomość
o przyjęciu zamówienia do systemu elektronicznego sprzedawcy (zwana dalej
„potwierdzeniem dostarczenia zamówienia”). W razie potrzeby na adres e-mail
kupującego mogą być wysyłane wszelkie dodatkowe informacje dotyczące jego
zamówienia.

2.3. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia zawiera informację, że sprzedawca otrzymał
zamówienie, co nie stanowi jednak akceptacji propozycji zawarcia umowy kupna.

2.4. Następnie na adres e-mail kupującego zostanie wysłana informacja zawierająca
powiadomienie o tym, czy zamówienie kupującego zostało przyjęte (zwana dalej
„akceptacja zamówienia”). Treść akceptacji zamówienia obejmuje nazwę i specyfikację
towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna, dane dotyczące ceny towaru
i/lub innych usług, dane dotyczące prawdopodobnego terminu dostawy towaru, nazwa i
dane dotyczące miejsca dostawy towaru oraz dane dotyczące warunków, sposobu, ceny i
terminu transportu towaru do uzgodnionego miejsca dostawy dla kupującego, a także dane
dotyczące sprzedawcy, takie jak nazwa handlowa, siedziba, numer identyfikacyjny i tym
podobne. Powiadomienie może zawierać również inne niezbędne dane.

2.5. Umowa kupna zostaje zawarta z chwilą dostarczenia potwierdzenia przyjęcia
zamówienia w formie elektronicznej lub pisemnej.

2.6. Sprzedający w jasny, jednoznaczny, zrozumiały i niebudzący wątpliwości sposób
poinformował kupującego przed wysłaniem zamówienia o przedkontraktowych informacjach
dotyczących warunków reklamacyjnych, płatniczych, handlowych, transportowych i innych w
taki sposób, że:

  1. o głównych cechach towaru lub charakterze usługi w zakresie odpowiednim do
    zastosowanego środka komunikacji oraz o towarze lub usłudze poinformował na
    odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy,
  2. o nazwie handlowej i siedzibie sprzedawcy poinformował na odpowiedniej podstronie
    sklepu internetowego sprzedawcy oraz w art. 1 niniejszych warunków handlowych
    i reklamacyjnych warunków, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu
    internetowego sprzedawcy,
  3. o numerze telefonu sprzedawcy i innych danych, które są ważne dla kontaktu
    kupującego ze sprzedawcą, w szczególności adres e-mail i numer faksu, jeśli je posiada
    poinformował na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy oraz w
    art. 1 niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na
    odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  4. adres sprzedawcy, pod którym kupujący może zgłosić reklamację towaru lub usługi,
    złożyć skargę lub inną sugestię, podany w art. 1 niniejszych warunków handlowych i
    reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego
    sprzedawcy,
  5. o całkowitej cenie towaru lub usługi, w tym podatku od wartości dodanej i wszystkich
    innych podatkach, lub jeśli ze względu na charakter towaru lub usługi nie można
    odpowiednio określić ceny z góry, sposób jej obliczenia, a także o kosztach
    transportu, dostawy, koszty wysyłki i inne koszty i opłaty lub, jeżeli nie można ich
    wcześniej określić, o fakcie, że kupujący będzie zobowiązany do ich pokrycia,
    poinformował na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego
    sprzedawcy,
  6. o warunkach płatności, warunkach dostawy, terminie, w którym sprzedawca
    zobowiązuje się dostarczyć towar lub świadczyć usługę, o informacjach
    dotyczących procedur składania i rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków
    kupującego w odpowiednich artykułach niniejszych warunków handlowych i
    reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu
    internetowego sprzedającego,
  7. o prawie kupującego do odstąpienia od umowy kupna, o warunkach, terminie i
    procedurze wykonywania prawa do odstąpienia od umowy poinformował w art. 10
    niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej
    podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  8. o udostępnieniu formularza odstąpienia od umowy sprzedaży poinformował w art. 10
    oraz w załączniku do niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, które
    znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy;
    sprzedawca udostępnił również sam formularz odstąpienia od umowy sprzedaży w
    załączniku do niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, które znajdują
    się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy
  9. o tym, że jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, poniesie koszty związane ze zwrotem
    towaru sprzedawcy zgodnie z § 10 ust. 3 ustawy nr 102/2014
    Z.z. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na
    podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem
    sprzedawcy oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw (zwana dalej „Ustawą o
    ochronie konsumentów przy sprzedaży na odległość”), a w przypadku odstąpienia od
    umowy kupna również koszty zwrotu towaru, którego ze względu na jego charakter
    nie można zwrócić pocztą, poinformował w art. 10 niniejszych warunków
    handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu
    internetowego sprzedawcy
  10. o obowiązku kupującego do zapłaty sprzedawcy ceny za faktycznie wykonane
    świadczenie zgodnie z § 10 ust. 5 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na
    odległość, jeżeli kupujący odstąpi od umowy o świadczenie usług po udzieleniu
    sprzedawcy wyraźnej zgody zgodnie z § 4 ust. 6 ustawy o ochronie konsumentów w
    sprzedaży na odległość poinformował w art. 10 niniejszych warunków handlowych i
    reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego
    sprzedawcy,
  11. o okolicznościach, w których kupujący traci prawo do odstąpienia od umowy,
    poinformował w art. 10 niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, które
    znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  12. o pouczeniu o odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru lub usługi zgodnie z §
    622 i 623 Kodeksu cywilnego poinformował w art. 8 niniejszych warunków handlowych i warunkach reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu
    internetowego sprzedawcy,
  13. o istnieniu i szczegółach gwarancji udzielanej przez producenta lub sprzedawcę
    zgodnie z zasadami bardziej rygorystycznymi niż określone w § 502 Kodeksu
    cywilnego, jeżeli producent lub sprzedawca ją udziela, a także o istnieniu i warunkach
    pomocy i usług świadczonych na rzecz nabywcy po sprzedaży towaru lub świadczeniu
    usługi, jeżeli taka pomoc jest świadczona, poinformował o tym na odpowiedniej
    stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w art. 9 niniejszych
    warunków handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej
    podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  14. o istnieniu odpowiednich kodeksów postępowania, do których przestrzegania
    zobowiązał się sprzedawca, oraz o sposobie, w jaki kupujący może się z nimi
    zapoznać lub uzyskać ich treść, poinformował na odpowiedniej stronie katalogowej
    sklepu internetowego sprzedawcy,
  15. o czasie trwania umowy, jeśli jest to umowa zawarta na czas określony; w przypadku
    umowy zawartej na czas nieokreślony lub umowy, której ważność ulega
    automatycznemu przedłużeniu, również informacje o warunkach wypowiedzenia
    umowy podane na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego
    sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które
    znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  16. o minimalnym okresie trwania zobowiązań kupującego wynikających z umowy
    kupna, jeżeli z umowy kupna wynika takie zobowiązanie kupującego, poinformował o
    tym na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w
    niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na
    odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  17. o obowiązku kupującego do zapłaty zaliczki lub zapewnienia innego zabezpieczenia
    finansowego na żądanie sprzedawcy oraz o warunkach, które mają zastosowanie do
    jego zapewnienia, jeżeli z umowy kupna wynika taki obowiązek kupującego poinformował na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które
    znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  18. o funkcjonalności, w tym o stosowanych technicznych środkach ochrony treści
    elektronicznych, jeśli jest to stosowne, poinformował na odpowiedniej stronie
    katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach
    handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu
    internetowego sprzedawcy,
  19. o zgodności treści elektronicznej ze sprzętem i oprogramowaniem, o których
    sprzedawca wie lub można racjonalnie oczekiwać, że wie, jeśli jest to stosowne,
    poinformował na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego
    sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które
    znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  20. o możliwości i warunkach rozstrzygania sporów na drodze pozasądowej za
    pośrednictwem systemu alternatywnego rozstrzygania sporów, jeżeli sprzedawca
    zobowiązał się do korzystania z tego systemu, poinformował o tym na
    odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w
    niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na
    odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  21. o czynnościach niezbędnych do zawarcia umowy kupna, opisując te czynności w
    niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na
    odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
  22. o tym, że umowa kupna zostanie zapisana w formie elektronicznej u sprzedawcy i
    będzie dostępna dla kupującego po złożeniu przez niego pisemnego wniosku
    poinformował na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego
    sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych, które
    znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,

o tym, że językiem oferowanym do zawarcia umowy jest język słowacki poinformował na
odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych
warunkach handlowych i reklamacyjnych, które znajdują się na odpowiedniej podstronie
sklepu internetowego sprzedawcy.

2.7. Jeżeli sprzedawca nie wypełnił swojego obowiązku informacyjnego zgodnie z punktem 2.6. lit.
e) niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, kupujący nie jest zobowiązany do
pokrycia tych dodatkowych kosztów lub opłat.

3. Prawa i obowiązki sprzedającego

3.1. Sprzedający jest zobowiązany:

  1. a) w przypadku potwierdzenia zamówienia w formie akceptacji sprzedający jest
    zobowiązany dostarczyć kupującemu towar w uzgodnionej ilości, terminie, jakości oraz
    zapakować go i zapewnić transport w sposób niezbędny do jego zachowania i
    ochrony,
  2. b) zapewnić, aby dostarczony towar spełniał obowiązujące przepisy prawne Republiki
    Słowackiej,
  3. c) wysłać potwierdzenie zawarcia umowy kupna na trwałym nośniku, np. pocztą
    elektroniczną. Potwierdzenie należy wysłać niezwłocznie i musi ono zawierać
    wszystkie informacje wymienione w punkcie 2.6, w tym formularz odstąpienia od
    umowy kupna.
  4. d) najpóźniej wraz z towarem przekazać kupującemu w formie elektronicznej lub
    pisemnej wszystkie niezbędne dokumenty dotyczące odbioru i użytkowania
    zakupionego towaru, a także inne dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami
    prawa Republiki Słowackiej, takie jak instrukcja obsługi w języku słowackim, list
    przewozowy, karta gwarancyjna i dokument podatkowy.

3.2. Sprzedający ma prawo do prawidłowej i terminowej zapłaty ceny zakupu przez
kupującego za dostarczony towar.

3.3. W przypadku niedostępności towaru lub wyczerpania zapasów sprzedający nie jest w
stanie dostarczyć towaru kupującemu w terminie uzgodnionym w umowie kupna,
określonym w niniejszych warunkach handlowych i reklamacyjnych lub za uzgodnioną cenę
zakupu, sprzedający ma obowiązek zaoferować kupującemu zastępcze wykonanie umowy,
lub możliwość odstąpienia od umowy kupna przez kupującego (anulowanie zamówienia).
Odstąpienie od umowy kupna lub anulowanie zamówienia jest możliwe poprzez wysłanie
wiadomości e-mail przez kupującego. W przypadku zapłaty ceny zakupu przez kupującego lub
jej części, sprzedający ma obowiązek zwrócić wszystkie płatności, a więc już zapłaconą cenę
zakupu lub jej część, w tym koszty transportu, kosztów dostawy i opłat pocztowych oraz
innych kosztów i opłat w terminie 14 dni od dnia dostarczenia wiadomości e-mail o
odstąpieniu od umowy kupna lub anulowaniu zamówienia na wskazane przez kupującego
konto, o ile strony umowy nie uzgodnią inaczej. Jeśli kupujący nie przyjmie zastępczego
świadczenia oferowanego przez sprzedającego ani nie odstąpi od umowy kupna, sprzedający
ma prawo odstąpić od umowy kupna. W przypadku zapłaty ceny zakupu przez kupującego
lub jej części, sprzedający jest zobowiązany do zwrotu już zapłaconej ceny zakupu lub jej
części w terminie 14 dni od dnia doręczenia odstąpienia od umowy kupna kupującemu.

4. Prawa i obowiązki kupującego

4.1. Sprzedający poinformował kupującego o obowiązku zapłaty ceny zakupu. Obowiązek ten stanowi część zamówienia.

4.2. Prawa kupującego: Kupujący ma prawo do dostawy towaru w ilości, jakości, terminie i
miejscu uzgodnionym przez strony umowy.

4.3. Obowiązki kupującego:

  1. a) zapłacić sprzedającemu uzgodnioną cenę zakupu w uzgodnionym terminie płatności, w tym koszty dostawy zamówionego towaru,
  2. b) odebrać zamówiony i dostarczony towar
  3. c) potwierdzenie odbioru towaru na liście przewozowym własnym podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej.

5. Warunki dostawy i płatności

5.1. Przy każdym towarze na stronie internetowej sklepu internetowego podana jest
zwyczajowa dostępność towaru wraz z terminem jego wysyłki.

5.2. Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru kupującemu bezzwłocznie,
najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy kupna, o ile w umowie kupna nie
uzgodniono inaczej. Jeśli sprzedający nie wywiązał się z tego obowiązku, kupujący może
wezwać go do dostarczenia towaru w wyznaczonym przez siebie dodatkowym terminie. Jeśli
towar nie zostanie dostarczony nawet w tym dodatkowym terminie, kupujący ma prawo
odstąpić od umowy.

5.3. Sprzedający ma prawo wezwać kupującego do odbioru towaru również przed
upływem terminu dostawy towaru uzgodnionego w umowie kupna.

5.4. Obowiązkiem kupującego jest odebranie towaru w uzgodnionym miejscu, zgodnie z
umową kupna lub w inny sposób przed dostarczeniem towaru (zwanym dalej „miejscem”).
Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w terminie uzgodnionym przez
sprzedającego lub jego przedstawiciela upoważnionego do dostarczenia towaru oraz
kupującego w umowie kupna lub w inny sposób przed dostawą towaru (zwanym dalej „terminem”).

5.5. Jeśli sprzedający dostarczy towar kupującemu w określone miejsce i w określonym
terminie, kupujący ma obowiązek odebrać towar osobiście lub zapewnić odbiór towaru
przez osobę upoważnioną przez kupującego. Kupujący jest zobowiązany do podpisania
protokołu o zapłacie ceny zakupu, dostawie i przekazaniu towaru. Obowiązkiem osoby
trzeciej upoważnionej do odbioru towaru jest przedłożenie sprzedającemu kopii
potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W momencie dostarczenia towaru kupującemu towar
uznaje się za dostarczony. Dostarczenie towaru kupującemu oznacza dostarczenie towaru do
Miejsca, jego odbiór przez kupującego lub osobę trzecią upoważnioną przez kupującego oraz
podpisanie protokołu o zapłacie ceny zakupu oraz dostarczeniu i przekazaniu towaru przez
kupującego lub osobę trzecią upoważnioną przez kupującego.

5.6. W razie konieczności ponownej dostawy towaru z powodu nieobecności kupującego w
miejscu i terminie lub jeśli kupujący nie odbierze towaru w ciągu 7 dni po bezskutecznym
upływie terminu, bez uprzedniego pisemnego odstąpienia od umowy kupna, sprzedający
ma prawo do odszkodowania w wysokości rzeczywistych kosztów poniesionych w związku z poniesioną szkodą za nieudaną próbę dostarczenia towaru na miejsce.

5.7. Obowiązkiem kupującego jest sprawdzenie otrzymanej przesyłki, opakowania towaru
oraz samego towaru natychmiast po dostawie w obecności przedstawiciela sprzedającego,
np. kuriera. W przypadku stwierdzenia wady towaru przedstawiciel sprzedającego ma
obowiązek umożliwić kupującemu sporządzenie protokołu dotyczącego charakteru i zakresu
wady towaru, którego poprawność potwierdza przedstawiciel sprzedającego. Na podstawie
tak sporządzonego protokołu, dostarczonego sprzedawcy, kupujący może odmówić przyjęcia
dostarczonego towaru z wadą lub potwierdzić dostawę towaru z wadą, a następnie, zgodnie
z art. 8 niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych, zgłosić reklamację wad towaru
sprzedawcy lub osobie przez niego wyznaczonej. Jeśli kupujący odmówi przyjęcia
dostarczonego towaru z wadami, wszystkie uzasadnione koszty zwrotu towaru sprzedającemu
ponosi sprzedający.

5.8. W przypadku niedostarczenia towaru przez sprzedającego, kupujący ma prawo w
terminie określonym w pkt 5.2. niniejszych warunków handlowych odstąpić od umowy
kupna, a sprzedający jest zobowiązany zwrócić kupującemu już zapłaconą cenę zakupu lub jej
część w terminie 14 dni od momentu dostarczenia odstąpienia od umowy kupna. Środki
pieniężne zostaną przelane na konto bankowe wskazane przez kupującego.

6. Cena zakupu

6.1. Cena zakupu towaru, która została uzgodniona w umowie kupna między kupującym a
sprzedającym, jest podana w potwierdzeniu zamówienia (zwana dalej „ceną zakupu”). W
przypadku, gdy cena zakupu podana w potwierdzeniu dostarczenia zamówienia jest wyższa
niż cena za identyczny towar podana w ofercie sklepu internetowego w momencie wysłania
zamówienia przez kupującego, sprzedający dostarczy kupującemu wiadomość elektroniczną
z informacją o nowej cenie zakupu w innej wysokości, która jest traktowana jako propozycja
sprzedającego zawarcia nowej umowy kupna, którą kupujący musi wyraźnie potwierdzić
pocztą elektroniczną lub pisemnie, aby doszło do ważnego zawarcia umowy kupna.

6.2. Kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedającemu cenę zakupu wraz z kosztami
dostawy towaru gotówką lub kartą płatniczą przy osobistym odbiorze towaru, za
pobraniem w miejscu dostawy towaru, przelewem bezgotówkowym na konto
sprzedającego lub kartą płatniczą online za pośrednictwem usługi cardpay, podanej w
potwierdzeniu zamówienia lub na stronie internetowej sprzedającego przed odbiorem
towaru.

6.3. W przypadku płatności ceny zakupu przelewem na konto sprzedającego za dzień
płatności uznaje się moment, w którym cała cena zakupu została zaksięgowana na koncie
sprzedającego.

6.4. Kupujący jest zobowiązany do zapłaty sprzedającemu ceny zakupu za uzgodniony
towar w terminie określonym w umowie kupna, najpóźniej jednak w momencie odbioru
towaru.

6.5. Sprzedający ma prawo odmówić dostawy towaru kupującemu, jeżeli kupujący nie
zapłaci sprzedającemu całej ceny zakupu do momentu dostawy towaru do Miejsca, a strony
umowy nie uzgodniły płatności ceny zakupu za towar w ratach.

6.6. Montaż, wyniesienie towaru i związane z tym koszty nie są wliczone w cenę zakupu, a
sprzedający nie jest zobowiązany do świadczenia tych usług na rzecz kupującego.

7. Nabycie własności i przejście
ryzyka uszkodzenia towaru

7.1. Prawo własności do towaru nabywa kupujący dopiero po całkowitej zapłacie ceny
zakupu za towar.

7.2. W momencie odbioru towaru przez kupującego lub osobę trzecią upoważnioną przez
kupującego od sprzedającego lub jego przedstawiciela, upoważnionego do dostarczenia
towaru, lub jeśli nie nastąpi to w odpowiednim terminie, w momencie, gdy sprzedający
umożliwi kupującemu dysponowanie towarem, a kupujący nie odbierze towaru, ryzyko
uszkodzenia towaru przechodzi na niego.

8. Procedura reklamacyjna (gwarancja, odpowiedzialność za
wady, reklamacje)

8.1. Kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady, w odpowiednim terminie i w
odpowiedni sposób, jeśli chodzi o wadę towaru, którą można usunąć. Obowiązkiem
sprzedawcy jest usunięcie wady bez zbędnej zwłoki.

8.2. Zamiast usunięcia wady kupujący może zażądać wymiany towaru lub, jeśli wada dotyczy
tylko określonej części towaru, wymiany tej części, o ile nie spowoduje to dla sprzedającego
nieproporcjonalnych kosztów w stosunku do ceny towaru lub wagi wady.

8.3. Sprzedający może zawsze wymienić wadliwy towar na towar bez wad, o ile nie
spowoduje to poważnych trudności dla kupującego.

8.4. W przypadku wady towaru, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe
użytkowanie towaru jako rzeczy bez wad, kupujący ma prawo do wymiany towaru lub
odstąpienia od umowy kupna. Te same prawa przysługują kupującemu w przypadku wad, które
można usunąć, ale kupujący nie może prawidłowo korzystać z towaru z powodu ponownego
wystąpienia wady po naprawie lub większej liczby wad.

8.5. W przypadku innych wad nieusuwalnych kupujący ma prawo do odpowiedniej obniżki
ceny towaru.

8.6. Sprzedawca poinformował kupującego o przysługujących mu prawach wynikających z § 622 Kodeksu cywilnego (punkt 8.1. do 8.3. niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych) oraz prawach wynikających z § 623 Kodeksu cywilnego (punkt 8.4. do 8 .5. niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych) poprzez umieszczenie niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych w miejscu ich wyeksponowania. § 623 Kodeksu cywilnego ( punkty 8.4. do 8.5. niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych), umieszczając niniejsze warunki handlowe i reklamacyjne na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedającego, a kupujący miał możliwość zapoznania się z nimi przed wysłaniem zamówienia.

8.7. Kupujący jest zobowiązany zgłosić reklamację sprzedawcy lub wyznaczonej osobie.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa Republiki Słowackiej. Informacje o punktach serwisowych i wyznaczonych osobach
odpowiedzialnych za serwis gwarancyjny i pogwarancyjny sprzedawca przekaże kupującemu
na odwrocie karty gwarancyjnej lub na żądanie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

 

8.8. Rozpatrywanie reklamacji podlega obowiązującym zasadom reklamacyjnym sprzedawcy, tj. art. 8 niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych. Kupujący został należycie zapoznany z zasadami reklamacyjnymi i poinformowany o warunkach i sposobie reklamacji towaru, w tym o tym, gdzie można zgłosić reklamację oraz o wykonywaniu napraw gwarancyjnych zgodnie z § 18 ust. 1 ustawy nr 250/2007 Z . z . o ochronie konsumentów i zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 372/1990 Zb. o wykroczeniach w brzmieniu późniejszych przepisów (zwanej dalej „Ustawą”) przed zawarciem umowy kupna, umieszczając niniejsze warunki handlowe i reklamacyjne na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy, a kupujący miał możliwość zapoznania się z nimi przed wysłaniem zamówienia.

 

8.9. Towary zakupione przez kupującego od sprzedawcy w formie sklepu internetowego na stronie internetowej sklepu internetowego sprzedawcy podlegają regulaminowi reklamacyjnemu.

 

8.10. Jeśli towar wykazuje wady, za które odpowiedzialność ponosi producent, dostawca
lub sprzedawca, jest objęty gwarancją i został zakupiony u sprzedawcy, kupujący ma
prawo dochodzić od sprzedawcy odpowiedzialności za wady towaru.

 

8.11. Jeśli towar ma wady, kupujący ma prawo zgłosić reklamację w siedzibie sprzedającego zgodnie z § 18 ust. 2 ustawy, dostarczając towar do siedziby sprzedającego i przekazując sprzedającemu oświadczenie o zamiarze skorzystania z prawa przysługującego kupującemu zgodnie z pkt 8 .1. do 8 .5. niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych ( zwanego dalej
„Zgłoszenie reklamacyjne”) np. w formie wypełnionego formularza reklamacyjnego, który
znajduje się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy. Sprzedawca zaleca
ubezpieczenie towaru podczas wysyłania go do reklamacji. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek
za pobraniem. Kupujący jest zobowiązany do podania w zgłoszeniu reklamacyjnym wszystkich
wymaganych informacji, w szczególności dokładnego określenia rodzaju i zakresu wady towaru; kupujący podaje również, z których praw wynikających z § 622 i 633 Kodeksu cywilnego korzysta. Kupujący ma prawo zgłosić reklamację również osobie uprawnionej przez producenta towaru do wykonywania napraw gwarancyjnych (zwanej dalej „osobą wyznaczoną”). Wykaz osób wyznaczonych znajduje się w karcie gwarancyjnej lub zostanie przesłany kupującemu na jego żądanie przez sprzedającego.

 

8.12. Postępowanie reklamacyjne dotyczące towaru, który można dostarczyć
sprzedawcy, rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są łącznie wszystkie poniższe
warunki:

  1. a) dostarczenie sprzedającemu przez kupującego zawiadomienia o zgłoszeniu
    reklamacji
  2. b) dostarczenie reklamowanego towaru przez kupującego do sprzedawcy lub
    wyznaczonej osoby
  3. c) dostarczenie sprzedawcy kodów dostępu, haseł itp. do reklamowanego towaru, jeżeli
    dane te są niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji

 

8.13. Jeśli przedmiotem reklamacji jest towar, którego nie można obiektywnie dostarczyć
sprzedawcy lub który jest trwale zamontowany, kupujący jest zobowiązany, oprócz spełnienia
warunków określonych w punktach 8.12 lit. a) i c) niniejszych warunków reklamacyjnych i
handlowych, zobowiązany jest zapewnić wszelką niezbędną współpracę w celu
przeprowadzenia oględzin reklamowanego towaru przez sprzedającego lub osobę trzecią
wyznaczoną przez sprzedającego. Postępowanie reklamacyjne dotyczące towaru, którego nie
można obiektywnie dostarczyć sprzedawcy lub który jest trwale zamontowany, rozpoczyna się
w dniu, w którym przeprowadzono oględziny towaru zgodnie z pierwszym zdaniem. Jeżeli
jednak sprzedawca lub osoba trzecia wyznaczona przez sprzedawcę, pomimo zapewnienia
niezbędnej współpracy ze strony kupującego, nie zapewni przeprowadzenia oględzin w
odpowiednim terminie, najpóźniej jednak w ciągu 10 dni od dostarczenia zawiadomienia o
zgłoszeniu reklamacji do sprzedawcy, postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się w dniu
doręczenia Sprzedającemu zawiadomienia o zgłoszeniu reklamacji.

 

8.14. Sprzedawca lub wyznaczona osoba wydaje kupującemu potwierdzenie zgłoszenia
reklamacji towaru w odpowiedniej formie wybranej przez sprzedawcę, np. w formie
wiadomości e-mail lub w formie pisemnej, w której jest zobowiązany dokładnie wskazać
reklamowane wady towaru i ponownie poinformować konsumenta o jego prawach
wynikających z punktu 8.1. do 8.3. niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych (przepis § 622 Kodeksu cywilnego) oraz prawach wynikających z pkt 8.4. do 8.5. niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych (przepis § 623 Kodeksu cywilnego). Jeśli reklamacja jest składana za pośrednictwem środków komunikacji na odległość, sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia kupującemu potwierdzenia złożenia reklamacji; jeśli nie jest możliwe dostarczenie potwierdzenia natychmiast, należy je dostarczyć bez zbędnej zwłoki, najpóźniej jednak wraz z dokumentem potwierdzającym rozpatrzenie reklamacji; potwierdzenie złożenia reklamacji nie musi być dostarczone, jeżeli kupujący ma możliwość wykazania złożenia reklamacji w inny sposób.

 

8.15. Kupujący ma prawo zdecydować, które z przysługujących mu praw zgodnie z § 622 i § 623
Kodeksu cywilnego chce wykonać, a jednocześnie ma obowiązek niezwłocznie poinformować
sprzedającego o swojej decyzji. Na podstawie decyzji kupującego, które z przysługujących mu
praw w rozumieniu § 622 i § 623 Kodeksu cywilnego zamierza wykonać, sprzedawca lub
wyznaczona osoba jest zobowiązana do określenia sposobu rozpatrzenia reklamacji zgodnie z § 2 lit. m) ustawy, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni od rozpoczęcia
postępowania reklamacyjnego, w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy wymagana jest
skomplikowana ocena techniczna stanu towaru, najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia dostarczenia
reklamowanego towaru. Po określeniu sposobu rozpatrzenia reklamacji sprzedawca lub
wyznaczona osoba rozpatruje reklamację niezwłocznie, w uzasadnionych przypadkach
reklamację można rozpatrzyć również później. Rozpatrzenie reklamacji nie może jednak trwać
dłużej niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po bezskutecznym upływie terminu rozpatrzenia reklamacji konsument ma prawo odstąpić od umowy lub ma prawo do wymiany towaru na nowy.

 

8.16. Jeżeli kupujący zgłosił reklamację towaru w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zawarcia
umowy kupna, sprzedawca może rozpatrzyć reklamację odmownie wyłącznie na podstawie
opinii biegłego lub opinii wydanej przez upoważnioną, notyfikowaną lub akredytowaną osobę
lub opinii wyznaczonej osoby (zwanej dalej „ekspertyzą towaru”). Niezależnie od wyniku
fachowej oceny sprzedający nie może kupującego wymagać pokrycia kosztów fachowej oceny towaru ani innych kosztów związanych z fachową oceną towaru.

 

8.17. Jeżeli kupujący zgłosił reklamację produktu po upływie 12 miesięcy od zawarcia umowy
kupna, a sprzedawca ją odrzucił, osoba, która rozpatrzyła reklamację, jest zobowiązana do
podania w dokumencie rozpatrzenia reklamacji, do kogo kupujący może wysłać towar do
fachowej oceny. Jeżeli kupujący wyśle towar do fachowej oceny wyznaczonej osobie wskazanej
w dokumencie dotyczącym rozpatrzenia reklamacji, koszty fachowej oceny towaru, jak również
wszystkie inne związane z tym celowo poniesione koszty ponosi sprzedawca, niezależnie od
wyniku fachowej oceny. Jeżeli kupujący w wyniku fachowej oceny wykaże odpowiedzialność
sprzedającego za reklamowaną wadę towaru, może ponownie zgłosić reklamację; w trakcie
przeprowadzania fachowej oceny towaru okres gwarancji nie biegnie. Sprzedający jest
zobowiązany do zwrotu kupującemu w ciągu 14 dni od dnia ponownego zgłoszenia reklamacji
wszystkich kosztów poniesionych w związku z fachową oceną towaru, a także wszystkich
związanych z tym celowo poniesionych kosztów. Ponownie zgłoszona reklamacja nie może
zostać odrzucona

 

8.18. Kupujący nie ma prawa dochodzić odpowiedzialności za wady, o których został
poinformowany przez sprzedającego w momencie zawierania umowy lub o których musiał
wiedzieć, biorąc pod uwagę okoliczności, w których została zawarta umowa kupna.

 

8.19. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wymiany wadliwego towaru na inny, bez
wad, o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jeśli nie spowoduje to
poważnych trudności dla kupującego.

 

8.20. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru:

  1. jeśli chodzi o oczywistą wadę, którą kupujący mógł stwierdzić podczas kontroli
    przesyłki w momencie dostawy towaru i której nie zgłosił przedstawicielowi
    sprzedającego zgodnie z punktem 5.8. niniejszych warunków reklamacyjnych i
    handlowych,
  2. jeśli kupujący nie skorzystał z przysługującego mu prawa dotyczącego
    odpowiedzialności sprzedawcy za wadę towaru przed upływem okresu gwarancji na
    towar,
  3. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  4. jeśli wada towaru powstała w wyniku użytkowania towaru w warunkach, które
    nie odpowiadają intensywnością, wilgotnością, wpływami chemicznymi i
    mechanicznymi naturalnemu środowisku towaru,
  5. jeżeli wada towaru powstała w wyniku nieprawidłowego obchodzenia się z
    towarem, obsługi lub zaniedbania dbania o towar,
  6. jeżeli wada towaru powstała w wyniku uszkodzenia towaru nadmiernym
    obciążeniem lub użytkowaniem niezgodnym z warunkami określonymi w
    dokumentacji lub ogólnymi zasadami zwykłego użytkowania towaru,
  7. jeżeli wada towaru powstała w wyniku nieuniknionych i/lub
    nieprzewidywalnych zdarzeń,
  8. jeżeli wada towaru powstała w wyniku przypadkowego zepsucia i
    przypadkowego pogorszenia stanu towaru,
  9. jeśli wada towaru powstała w wyniku nieprofesjonalnej ingerencji, uszkodzenia
    przez wodę, ogień, elektryczność statyczną lub atmosferyczną lub innego działania
    siły wyższej,
  10. jeśli wada towaru powstała w wyniku ingerencji osoby nieuprawnionej.

 

8.21. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację i zakończyć postępowanie
reklamacyjne w jeden z następujących sposobów:

  1. a) wymianą towaru,
  2. b) zwrotem ceny zakupu towaru,
  3. c) przekazaniem naprawionego towaru,
  4. d) wypłaceniem odpowiedniej zniżki od ceny towaru
  5. e) pisemnym wezwaniem do odbioru określonego przez sprzedającego świadczenia,
  6. f) uzasadnionym odrzuceniem reklamacji towaru

 

8.22. Sprzedawca jest zobowiązany do wydania kupującemu pisemnego dokumentu
dotyczącego sposobu rozpatrzenia reklamacji i jej rozstrzygnięcia w terminie
nieprzekraczającym 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji osobiście, za pośrednictwem
dostawcy usług pocztowych, kurierskich lub dostawczych. Sprzedawca poinformuje
kupującego o wyniku rozpatrzenia reklamacji bezpośrednio po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego telefonicznie lub pocztą elektroniczną, a jednocześnie
wraz z towarem lub pocztą elektroniczną dostarczy mu dokument potwierdzający
rozpatrzenie reklamacji.

 

8.23. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty dostawy towaru, chyba że w konkretnych
przypadkach określono inny okres gwarancji. Wysyłane produkty żywienia sportowego,
żywność w koszykach upominkowych i karma dla zwierząt mają minimalny okres przydatności
do spożycia wynoszący ponad 2 miesiące przed datą ważności. W przypadku krótszego okresu
ważności sprzedawca kontaktuje się z kupującym telefonicznie lub pocztą elektroniczną, a
przesyłka jest wysyłana wyłącznie za zgodą kupującego.

 

8.24. W przypadku naprawy gwarancyjnej towaru okres gwarancji ulega przedłużeniu o
czas, w którym kupujący nie mógł korzystać z towaru.

 

8.25. W przypadku wymiany towaru na nowy okres gwarancji rozpoczyna się ponownie od
momentu odbioru nowego towaru, ale dotyczy to wyłącznie nowego towaru. W przypadku
wymiany towaru na nowy kupujący otrzyma dokument zawierający informacje o wymianie
towaru, a ewentualne dalsze reklamacje będą rozpatrywane na podstawie umowy kupna i
niniejszego dokumentu reklamacyjnego.

 

8.26. W przypadku usuwalnej wady reklamacja zostanie rozpatrzona zgodnie z decyzją
kupującego zgodnie z punktem 8.15. niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych w
następujący sposób:

  1. a) sprzedawca wymieni wadliwy towar lub
  2. b) sprzedawca zapewni usunięcie wady

 

8.27. W przypadku usuwalnej wady, jeśli kupujący nie określi niezwłocznie zgodnie z punktem
8.15 niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych, w jaki sposób ma zostać rozpatrzona
reklamacja, sprzedający rozpatrzy reklamację poprzez usunięcie wady.

 

8.28. W przypadku wady, której nie można usunąć, lub jednej lub kilku powtarzających się wad, które można usunąć, lub większej liczby różnych wad, które można usunąć, a które
uniemożliwiają prawidłowe użytkowanie towaru jako wolnego od wad, sprzedający rozpatrzy
reklamację w zależności od decyzji kupującego zgodnie z punktem 8.15. niniejszych warunków reklam acyjnych i handlowych w następujący sposób:

  1. wymianą towaru na inny sprawny towar o takich samych lub lepszych
    parametrach technicznych lub
  2. w przypadku, gdy sprzedający nie może dokonać wymiany towaru na inny,
    rozpatrzy reklamację poprzez zwrot ceny zakupu towaru.

 

8.29. W przypadku nieusuwalnej wady lub wielokrotnie powtarzającej się usuwalnej wady lub w przypadku większej liczby różnych usuwalnych wad, które uniemożliwiają prawidłowe
użytkowanie towaru jako bez wad, a kupujący nie określi niezwłocznie zgodnie z punktem 8.15.
niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych, w jaki sposób reklamacja ma zostać
rozpatrzona, sprzedawca rozpatrzy reklamację poprzez wymianę towaru na inny, sprawny towar o takich samych lub lepszych parametrach technicznych.

 

8.30. Rozpatrzenie reklamacji dotyczy wyłącznie wad wymienionych w zawiadomieniu o
zgłoszeniu reklamacji oraz w potwierdzeniu zgłoszenia reklamacji towaru zgodnie z
punktem 8.14 niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych.

 

8.31. Do celów reklamacji za wielokrotnie powtarzającą się usterkę, którą można usunąć,
uznaje się wystąpienie jednej usterki, którą można usunąć, więcej niż dwa razy.

 

8.32. Do celów reklamacji za większą liczbę różnych usuwalnych wad uznaje się
wystąpienie więcej niż trzech różnych usuwalnych wad jednocześnie.

 

8.33. Uprawnienie kupującego do zgłoszenia reklamacji wady towaru wygasa po skorzystaniu z
przysługującego mu prawa i zwróceniu się do sprzedawcy o usunięcie wady towaru zgodnie z
punktem 8.1. niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych, niezależnie od wyniku
reklamacji, nie jest już uprawniony do ponownego zgłoszenia reklamacji z tytułu tej samej wady (nie wady tego samego rodzaju).

 

8.34. Postanowienia art. 8 niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych nie mają
wyraźnego zastosowania do podmiotów niespełniających definicji konsumenta określonej w
§ 2 lit. a) ustawy 102/2014.

9.1. Osobné údaje a ich ochrana

    Więcej informacji można znaleźć na podstronie poświęconej ochronie danych osobowych. https://heyzstore.pl/ochrana-osobnych-udajov/

    10. Odstąpienie od umowy kupna

    10.1. Jeśli sprzedawca nie może wypełnić swoich zobowiązań wynikających z umowy kupna z
    powodu wyczerpania zapasów, niedostępności towaru lub jeśli producent, importer lub
    dostawca towaru uzgodnionego w umowie kupna przerwał produkcję lub wprowadził tak
    poważne zmiany, uniemożliwiające realizację zobowiązań sprzedającego wynikających z umowy kupna lub z przyczyn siły wyższej lub jeśli nawet przy dołożeniu wszelkich starań, których można od niego słusznie wymagać, nie jest w stanie dostarczyć towaru klientowi w terminie określonym w niniejszych warunkach handlowych lub w cenie podanej w zamówieniu,
    sprzedający jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym fakcie kupującego, a
    jednocześnie jest zobowiązany zaoferować kupującemu zastępcze wykonanie umowy lub
    możliwość odstąpienia od umowy kupna (anulowanie zamówienia). W przypadku odstąpienia
    przez kupującego od umowy kupna z powodów określonych w niniejszym punkcie niniejszych
    warunków reklamacyjnych i handlowych sprzedający jest zobowiązany do zwrotu kupującemu
    już zapłaconej zaliczki za towar uzgodniony w umowie kupna w terminie 14 dni od
    powiadomienia o odstąpieniu od umowy przelewem na konto wskazane przez kupującego.

     

    10.2. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny zgodnie z § 7 i
    nast. ustawy nr 102/2014 Z.z. o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość (zwanej dalej
    „Ustawą o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość”) w terminie 14 dni od odbioru
    towaru lub od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług lub umowy o dostarczanie treści
    elektronicznych niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli
    sprzedawca w odpowiednim terminie i w sposób właściwy wypełnił obowiązki informacyjne
    zgodnie z § 3 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.

     

    10.3. W ramach tego terminu k u p ujący ma prawo po odebraniu towaru rozpakować go i
    wypróbować w sposób podobny do tego, jaki jest zwyczajowy przy zakupie w tradycyjnym
    sklepie stacjonarnym, w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, właściwości i
    funkcjonalności towaru.

     

    10.4. Początek biegu terminu na odstąpienie od umowy wyznacza się na dzień, w którym
    kupujący lub wyznaczona przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, odbierze
    wszystkie części zamówionego towaru lub jeżeli

    1. a) dostarcza towary składające się z wielu części lub sztuk, od dnia odbioru ostatniej
      części lub ostatniej sztuki,
    2. b) towary zamówione przez kupującego w jednym zamówieniu są dostarczane
      oddzielnie, od dnia odbioru towaru, który został dostarczony jako ostatni,
    3. c) na podstawie umowy dostarcza towary wielokrotnie w określonym okresie, od
      dnia odbioru pierwszego dostarczonego towaru.

     

    10.5. Kupujący może odstąpić od umowy kupna, której przedmiotem jest zakup towaru,
    również przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.

     

    10.6. Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej, w sposób niebudzący wątpliwości, że
    odstąpienie od umowy nastąpiło przez pomyłkę lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku
    lub za pomocą formularza stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszych warunków handlowych i
    reklamacyjnych. Termin na odstąpienie od umowy uznaje się za zachowany, jeżeli oświadczenie
    o odstąpieniu od umowy zostało wysłane do sprzedawcy najpóźniej w ostatnim dniu terminu
    zgodnie z § 7 ust. 1 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.

     

    10.7. Odstąpienie od umowy kupna zgodnie z poprzednim punktem niniejszych warunków
    handlowych i reklamacyjnych musi zawierać informacje wymagane w formularzu odstąpienia
    od umowy kupna, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszych warunków handlowych i
    reklamacyjnych, w szczególności identyfikację kupującego, numer i datę zamówienia,
    dokładną specyfikację towaru, sposób, w jaki sprzedający ma zwrócić już otrzymane
    świadczenie, w szczególności numer konta i/lub adres pocztowy kupującego.

     

    10.8. W przypadku odstąpienia od umowy kupna przez kupującego, od początku unieważnia się również każdą umowę dodatkową związaną z umową kupna, od której odstąpił kupujący. Nie można żądać od kupującego żadnych kosztów ani innych opłat związanych z unieważnieniem umowy dodatkowej, z wyjątkiem zwrotu kosztów i opłat określonych w § 9 ust. 3, § 10 ust. 3 i 5 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość oraz opłat za usługę, jeżeli przedmiotem umowy jest świadczenie usługi i doszło do całkowitego wykonania usługi.

     

    10.9. W terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy kupna kupujący jest zobowiązany bez
    zbędnej zwłoki odesłać towar na adres siedziby operatora lub przekazać go sprzedawcy lub
    osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towaru. Nie nie ma zastosowania, jeżeli sprzedający zaproponował, że odbierze towar osobiście lub za
    pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Termin określony w pierwszym zdaniu
    niniejszego punktu niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych uznaje się za
    zachowany, jeżeli towar został przekazany do transportu najpóźniej w ostatnim dniu tego
    terminu.

     

    10.10. Kupujący jest zobowiązany dostarczyć sprzedającemu kompletny towar wraz z
    kompletną dokumentacją, nieuszkodzony, w miarę możliwości w oryginalnym
    opakowaniu i nieużywany.

     

    10.11. Przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane przez sprzedającego. Zaleca się
    ubezpieczenie towaru. Sprzedający jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu
    14 dni od dnia dostarczenia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić kupującemu
    wszystkie płatności, które od niego otrzymał na podstawie umowy kupna lub w związku z nią,
    w tym koszty transportu, dostawy i opłat pocztowych oraz innych kosztów i opłat. Sprzedający
    nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu płatności zgodnie z niniejszym punktem
    niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych przed dostarczeniem mu towaru lub
    przed wykazaniem przez kupującego wysłania towaru z powrotem do sprzedającego, chyba
    że sprzedający zaproponuje, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem osoby przez
    niego upoważnionej.

     

    10.12. Koszty zwrotu towaru do sprzedawcy ponosi kupujący. Towar zwraca się bezpośrednio
    sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towaru. Nie dotyczy to
    sytuacji, w której sprzedawca zgodził się ponieść te koszty samodzielnie lub nie wywiązał się z
    obowiązku wynikającego z § 3 ust. 1 lit. i) ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na
    odległość.

     

    10.13. Kupujący ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości towaru, które
    powstało w wyniku obchodzenia się z towarem w sposób wykraczający poza zakres niezbędny do
    stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za
    obniżenie wartości towaru, jeżeli sprzedawca nie wypełnił obowiązku informacyjnego
    dotyczącego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z § 3 ust. 1 lit. h) ustawy o
    ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.

     

    10.14. Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu cenę zakupu towaru w taki sam
    sposób, w jaki kupujący dokonał płatności, chyba że uzgodni z kupującym inny sposób
    zwrotu płatności, bez naliczania kupującemu dodatkowych opłat w tym zakresie.

     

    10.15. W przypadku odstąpienia od umowy przez kupującego i dostarczenia sprzedającemu
    towaru, który jest używany, uszkodzony lub niekompletny, kupujący zobowiązuje się zwrócić
    sprzedającemu:

    1. wartość, o którą zmniejszyła się wartość towaru w rozumieniu § 457 Kodeksu
      cywilnego w rzeczywistej wysokości
    2. koszty poniesione przez sprzedającego w związku z naprawą towaru i
      przywróceniem go do stanu pierwotnego, obliczone zgodnie z cennikiem usług
      posprzedażowych.

    Kupujący jest zobowiązany zgodnie z niniejszym punktem warunków reklamacyjnych i
    handlowych do zapłaty sprzedającemu odszkodowania w wysokości nieprzekraczającej
    różnicy między ceną zakupu towaru a wartością towaru w momencie odstąpienia od umowy
    kupna.

     

    10.16. Zgodnie z § 7 ust. 6 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość
    kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest:

    • sprzedaż towarów wykonanych zgodnie ze szczególnymi wymaganiami konsumenta,
      towarów wykonanych na zamówienie lub towarów przeznaczonych specjalnie dla
      jednego konsumenta,
    • sprzedaż towarów zamkniętych w opakowaniu ochronnym, których zwrot nie jest
      wskazany ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, a których opakowanie ochronne
      zostało naruszone po dostawie,
    • sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań obrazowych, nagrań dźwiękowo-obrazowych,
      książek lub oprogramowania komputerowego sprzedawanego w opakowaniu
      ochronnym, jeżeli konsument otworzył to opakowanie,
    • dostarczanie treści elektronicznych w inny sposób niż na nośniku materialnym,
      jeżeli dostarczanie tych treści rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a
      konsument oświadczył, że został należycie poinformowany, iż wyrażając tę zgodę
      traci prawo do odstąpienia od umowy.
    • sprzedaż towarów, które po zawarciu umowy i odbiorze towaru od sprzedawcy
      zostały zmontowane, złożone lub użyte w taki sposób, że przywrócenie ich do stanu
      pierwotnego przez sprzedawcę nie jest możliwe bez poniesienia zwiększonego
      wysiłku i kosztów, np. złożone lub zmontowane meble itp.

     

    10.17. Postanowienia art. 10 niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych nie mają
    wyraźnego zastosowania do podmiotów niespełniających definicji konsumenta określonej w
    § 2 lit. a) ustawy.

    11. Postanowienia końcowe

    11.1. W przypadku zawarcia umowy kupna w formie pisemnej, wszelkie zmiany muszą mieć formę pisemną.

     

    11.2. Strony umowy uzgodniły, że komunikacja między nimi będzie odbywać się w formie
    wiadomości e-mail.

     

    11.3. Do stosunków nieuregulowanych niniejszymi warunkami handlowymi i
    reklamacyjnymi mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy,
    ustawy nr 22/2004 Z.z. o handlu elektronicznym oraz o zmianie i uzupełnieniu ustawy nr 128/2002 Z.z. o kontroli
    państwowej rynku wewnętrznego w sprawach ochrony konsumentów oraz o zmianie i
    uzupełnieniu niektórych ustaw w brzmieniu ustawy nr 284/2002 Z.z. w brzmieniu późniejszych
    przepisów oraz ustawy nr 102/2014 Z.z. o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.

     

    11.4. Niniejsze warunki handlowe i reklamacyjne wchodzą w życie w stosunku do kupującego z
    chwilą zawarcia umowy kupna.

     

    11.5. Przed wysłaniem zamówienia kupujący zostanie poproszony o zaznaczenie pola
    potwierdzającego, że zapoznał się z niniejszymi warunkami handlowymi i
    reklamacyjnymi, przeczytał je, zrozumiał ich treść i w pełni się z nimi zgadza.

    12. Alternatywne rozstrzyganie sporów

    12.1. Kupujący ma prawo zwrócić się do sprzedawcy o zadośćuczynienie, jeśli uważa, że
    sprzedawca naruszył jego prawa lub nie rozpatrzył reklamacji w sposób satysfakcjonujący dla
    niego. Jeśli sprzedawca nie odpowie na wniosek w ciągu 30 dni lub odpowie na niego
    odmownie, konsument może złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego rozstrzygania sporu
    do podmiotu zajmującego się alternatywnym rozstrzyganiem sporów (zwanego dalej
    podmiotem ARS) zgodnie z ustawą 391/2015.
    Z.z. Zgodnie z §3 ustawy 391/2015 Z.z. podmiotami ARS są organy i uprawnione osoby prawne.
    Wniosek może zostać złożony przez konsumenta w sposób określony w §12 ustawy 391/2015
    Z.z. Wniosek można również złożyć online za pośrednictwem
    platformy alternatywnego rozstrzygania sporów RSO.

     

    Alternatywne rozstrzyganie sporów jest zarezerwowane wyłącznie dla konsumentów będących
    osobami fizycznymi, a nie przedsiębiorcami dokonującymi zakupów. Rozstrzyganie sporu
    odbywa się między konsumentem a sprzedawcą, którzy zawarli umowę na odległość, a wartość
    sporu przekracza 20 EUR. Maksymalna opłata, jaką ARS może pobrać od kupującego, wynosi 5
    EUR na pokrycie kosztów.

    UWAGA:

    Niniejsze ogólne warunki handlowe zostały opracowane dla spółki 13KiQswag s.r.o., ID: 53 600088, Čsl. armády 419/17, Spišská Nová Ves 052 01, wpisana do rejestru handlowego Sądu
    Rejonowego w Koszycach I, sekcja: sro, numer wpisu: 50973/V, przez spółkę Krši s.r.o.,
    Hviezdoslavova 275/27, Žiar nad Hronom 965 01, IČO: 50 532 464, która zastrzega sobie
    prawa autorskie do niniejszego dzieła. Jakiekolwiek wykorzystanie niniejszego dzieła lub jego
    części (powielanie, kopiowanie, skanowanie lub inne rozpowszechnianie tekstów, tabel i innych
    elementów niniejszego dzieła) w sposób mechaniczny lub elektroniczny bez uprzedniej
    pisemnej zgody spółki Krši s.r.o. na takie wykorzystanie jest surowo zabronione.

    Załącznik nr 1.

    Odstąpienie od umowy kupna zawartej na odległość

    Odstąpienie_od_umowy_kupna.pdf

    Odstąpienie_od_umowy_kupna.docx

    Załącznik nr 2.

    Informacja o skorzystaniu z prawa kupującego do odstąpienia od umowy kupna

    Informacja_o_skorzystaniu_z_prawa_kupującego_do_odstąpienia_od_umowy_kupna.pdf

       

      SK verzia (Regulamin – oficjalna słowacka wersja dokumentu):

      Vseobecne obchodne podmienky heyzstore SK

      Príloha č. 1

      Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku

      Odstupenie_od_kupnej_zmluvy sk pdf 

      Odstupenie_od_kupnej_zmluvy sk docx

      Príloha č. 2

      Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy

      Poucenie_o_uplatneni_prava_kupujuceho_na_odstupenie_od_kupnej_zmluvy sk pdf